Välkomna till Äldremötet 4/4

Välkomna till Äldremötet den 4e april

Moderaterna i Sjöstaden bjuder in till en kväll med fokus på äldrefrågor i Södermalms stadsdel onsdag den 4 april.
Vi kommer att få lyssna till Moderaternas gruppledare i äldrenämnden, Dennis Wedin och vice ordförande i Södermalms stadsdelsnämnd, Christoffer Järkeborn.

Det vänsterpartistiska äldre- och personalborgarrådet Clara Lindblom har en tydlig agenda mot valfrihet och för kommunalisering. Samtidigt blir allt fler äldre och många anhöriga oroade över framtiden, vilket gör frågan kring äldreomsorg ständigt aktuell. Moderaterna går till val på att Stockholm ska vara en stad där det är tryggt att åldras. Äldreomsorgen ska leva upp till höga förväntningar på kvalitet, eget inflytande och tillgänglighet för alla.

Vi kommer att hålla till på bottenplan, i Moderaternas hus och talarkvällen börjar vid klockan 18:30. Vi öppnar dörrarna klockan 18:00 och inleder med mingel. Det finns dryck för självkostnadspris.

De medverkande kommer inleda med att tala och vi öppnar upp för frågor mot slutet av mötet.

Välkomna!